We love Brazil!!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Myrthe & Robin - WaarBenJij.nu We love Brazil!!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Myrthe & Robin - WaarBenJij.nu

We love Brazil!!!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe & Robin

24 Februari 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Jaaaa, weer een reisverslag van ons!

Laten we beginnen waar we de vorige keer zijn gebleven. Florianopolis, we hebben nog zoveel te gekke dingen daar meegemaakt! Boatparty, strandtripjes, springen van watervallen en een te gekke poolparty in p12! Dat was echt alsof een videoclip van 50 cent binnen liep! Helaas hebben we daar geen foto's van, niemand had een camera mee! Op Floripa hebben we zoveel leuke mensen ontmoet! Ook onze Franse vriend Lancelot, die ongeveer dezelfde reis als ons maakt en we nog vaker tegen komen:)! Deze meneer reist al 2,5 jaar de wereld rond dus van hem kunnen wij nog het een en ander leren!
Na Floripa zijn we naar de iguazu watervallen gereist. Na 18u in een bus te hebben gezeten hebben we eerst de Braziliaanse kant bezocht. Vanaf deze kant heb je een goed overzicht. We verbleven in Bambu hostel, prima hostel!!

De volgende dag hebben we het spannendste uit ons leven gedaan, SKY DIVEN!! Boven de watervallen de lucht inspringen, wie wil dat nou niet!! Sky dive foz schijnt de beste te zijn in zuid amerika, dus we voelde ons helemaal veilig! Het was geweldig!!! Vooral de freefall (45 seconden) suist de lucht langs je gezicht en lichaam!! Kicken!!

De volgende dag hebben we samen met onze Franse vriend (die een dagje langs kwam) de Argentijnse zijde van de watervallen bekeken! Heel indrukwekkend, we stonden echt midden in de watervallen! We zijn met een boot ook echt de watervallen in gevaren, dan voel je pas echt wat een kracht die dingen hebben! Het was trouwens tropisch warm bij de watervallen, we miste het zee briesje! In ons hostel aan de Braziliaanse kant hebben we een leuk Nederlands stel leren kennen. Met Joost en jonne zijn we lekker uit eten geweest en lang op t terras gezeten. Goede gesprekken gevoerd en lekker gedronken, was fijn!

De volgende dag pakte we de bus naar Sao Paulo, wat een nachtmerrie! Bussen zijn hier normaal erg goed, chille stoelen, schoon en beensteuntjes! Deze bus had niks van dat alles!! Het hostel had niet laten weten dat deze bus zo naar zou zijn! Nadat we werden aangehouden door de federale politie en alle spullen binnenste buiten werden gekeerd opzoek naar drugs, konden we verder met onze 19u durende busreis. We hebben het overleefd!

In Sao Paulo hebben we veel gezien en gedaan! Sao Paulo is niet zo lelijk als mensen vaak zeggen. Het is een veelzijdige stad! Zo hebben we graffiti straten en parken bezocht samen met Lance en Tommy (een vriend van de Fransman uit Nederland).
Natuurlijk kan je ook goed stappen in Sao Paulo. Zaterdag avond hebben we street party's bezocht. In alle straten in centro waren live optredens en dansende mensen op straat! We waren op stap met wat mensen uit het hostel, alleen maar Fransen! Story of our lives, we komen overal Fransen tegen! Was een mooi feestje, biertje op straat kopen en proberen mee te dansen met de samba!
Ook waren de pubcrawls erg leuk, alle hostels uit Sao Paulo konden meedoen. Pubcrawl (en andere Engelse woorden) spreken ze hier uit als pubbycrawl. Facybooky is ook zo'n leuk voorbeeld! Dus toen met een grote groep een wijk uit de stad verkennen. De feestjes zijn wel echt gringo (toeristen) verzamelplaatsen! Iets te veel van het goede voor ons;)!
In Sao Paulo hebben we ook in heeeeerlijk restaurant gegeten! Na een saaie walking tour (van 3u!!!) in de straat paulista wilde we lekker eten. Churrascaria, wat we ook in porto allegre hadden gegeten (met de grote spiesen aan tafel het vlees aansnijden), wilden we hier ook proberen. Dit keer een heel luxe restaurant, mega groot buffet, heerlijk vlees (ja, we hebben weer kippenharten gegeten). Kortom als tonnetjes de deur uit!

We zijn na Sao Paulo verder gereisd naar Rio. Onze Franse vriend had samen met een andere Franse vriend, Minas, een appartement gehuurd (aan de copacabana). We waren uitgenodigd om ook een weekendje te komen feesten! We verbleven daar met de Franse mannen en Anaïs, een lieve Franse meid! We spreken nu vloeiend frans, dat begrijpen jullie;)! Het was een te gek weekend! Vrijdag eerst de buurt verkend om 's avonds de straten van Lapa (wijk) onveilig te maken. Elke vrijdag zijn hier straatfeestjes, grote caipirinha's de man maken, chillen op de beroemde gekleurde trappen om vervolgens af te sluiten in een club!

Zaterdag hebben we een poging gedaan een goede wedstrijd in het maracanã stadion te bezoeken. In dit stadion word de finale van de world cup gespeeld. In onze haast hadden we alleen een verkeerd kaartje gekocht. De wedstrijd die we wilde bezoeken bleek de volgende dag pas gespeeld te worden. Dus hebben we ons tussen de zwart verkopers gemengd en ons kaartje weer op straat verkocht! We blijken talent te hebben, maar 5 reaal verlies (1,80 in euro's). Zaterdagavond vierde we Minas zijn verjaardag, zondag werd hij 30 jaar! Na een heerlijk diner in het appartement, taart en veeeel alcohol, gingen we naar een club in Leblon (wijk)! Heerlijk gedanst en nog iets meer gedronken! Zondag hebben we ons inclusief kater naar het Maracanã stadion gesleept! Was een geweldige ervaring!! Flamingo tegen Vasco!! Wij zaten in het vasco vak, dus waren die-hard supporter! De aftrap begon al goed, Rafaël Nadal, opende de wedstrijd. Die was daar in verband met het toernooi Rio Open. Helaas verloor Vasco maar dat mocht de pret niet drukken! Zingende, schreeuwende, dansende mensen zetten het stadion op z'n kop! De arbitrage had het zwaar, een doelpunt van flamingo werd goed gekeurd terwijl de bal écht niet over de lijn was geweest. Na afloop van de wedstrijd gingen alle spelers van vasco de arbitrage te lijf! Ze werden afgevoerd onder bescherming van de politie.. Heftigggg!
Onze laatste avond in het appartement kwamen er 3 Braziliaanse meiden eten. Lance had hen in Colombia ontmoet, ze wonen in Rio. Super gezellig mee gekletst, ze hebben ons wat tips voor de carnaval gegeven. Zo leerde we bijvoorbeeld dat de feestjes hier om 6u 's ochtends beginnen tot een uur of 10 in de avond! 'S ochtends zijn de beste feestjes. Dat wordt vroeg op staan!

Na het weekend in het appartement besloten we nog wat langer in rio te blijven. Het plan was om naar eilanden en badplaatsen in de buurt te reizen maar het weer is daar erg slecht, dus we besloten in rio te blijven. Konden we meteen alle toeristische dingen afvinken, met carnaval is dat toch niet te doen (veeeeel te druk). Samen met Anaïs en Lance verbleven in een hostel in de wijk botafogo. Dinsdag zijn we naar een favela gegaan, Santa Marta. Een veilige en beroemde favela. Zo is een groot deel van de favela geschilderd in mooie felle kleuren. Dit is gedaan door twee Nederlanders, om de favela op te vrolijken. Ook was dit de favela waar ooit een clip van micheal Jackson is op genomen. Daar zijn ze nog steeds erg trots op, leuk om te zien. Nummer is: they don't care about us, leuk om op te zoeken. De favela was echt een ervaring. Mensen leven in zoveel armoede en viezigheid, erg bizar! Alle huisjes staan schots en scheef tegen elkaar aan.
Na de tour zijn we wat gaan eten bij ipanema beach. Daar kwamen we Johnny de Mol tegen! Myrt zei heel droog: hé Nederlanders .. Waarop Roo zei: o hoiiii! We wilde hem met rust laten tijdens het eten, dus niet op de foto geweest. Wel een foto gemaakt met een onzichtbare Johnny in ons midden. Dit verhaal krijgt nog een vervolg, later meer;)!
De volgende dag hebben we carnavalsinkopen gedaan. In een wijk in centro is het echt een walhalla voor de fanatieke verkleder! We hebben maskers, vleugels, tutu rokjes, nepwimpers en glitters in geslagen! Wij zijn klaar voor de carnaval!

We hebben ook een citytour gedaan, in 5u alle highlights van Rio afgaan. Een grote groep Fransen (vrienden van Lance) waren ook met ons mee. Corcovado (hét beeld) gezien! Mega toeristisch maar wel mooi om te zien! Sugar loaf, de trappen en nog veel meer! Op vrijdagavond zijn we met z'n tweeën naar ander hostel gegaan, die in botafogo zat vol! Dus verhuist naar lapa, daar zijn de feestjes in het weekend!

Zaterdag waren we super moe dus lekker uitgeslapen tot een uur of 12, moet kunnen! Opzoek naar wat te eten die middag kwamen we Johnny weer tegen. Hij zat met z'n crew te eten en vroeg ons of we Nederlands waren. Ze waren bezig met opnames voor een nieuw programma en vroegen ons of we wilde meewerken! Het wordt een programma over Johnny met oranje! Ze moesten een shot maken waarbij Johnny de trappen op rent met een go pro camera en ons als Holland fans filmt! Achteraf werd ons verteld dat dit shot als introshot wordt gebruikt, we dus elke keer te zien zijn! Haha we worden beroemd! Daarna nodigde Johnny ons uit om die middag een drankje te doen is zijn mooie hotel. Dakterras, dj, zwembad aan de copacabana! Daar zeggen we geen nee tegen! Dus die middag gezellig gekletst en een drankje gedronken op de copacabana! Wat reistips en namen door gekregen van hem, aangezien hij toch de halve wereld al gezien heeft! Super leuk!

Zondag gingen we naar een bloco party, pre carnaval party op de straat! Om 8u 's ochtends stonden we met een drankje in ons hand te feesten! Optocht trok door een wijk in downtown, geweldige ervaring! Brandende zon, alcohol, gekke mensen!! 1 groot feest!! Dat beloofd wat tijdens de echte carnaval. We denken dat vanaf vandaag de stad al op z'n kop staat en dat langzaam overgaat in echte carnaval op vrijdag! We hebben er zin in! Check alle foto´s op Facebook!

Wat onze plannen verder zijn weten we nog niet. Na de carnaval kijken we wel verder. We houden jullie op de hoogte!

Liefs van de gringa's Myrt en Roo!

• 24 Februari 2014 - 00:52

Yasha:

Heerlijke verhalen weer meiden!!

Heel veel plezier met de carnaval!

Liefss x

• 25 Februari 2014 - 12:15

Pieter:

Me no Facybooky, so me ask gringo Gé for pictures. Ik ben wel verbaasd over jullie uithoudingsvermogen als het om feesten gaat. Allemachtig. Wat een duo. Laat je niet afleiden, hou je vast aan elkaar en aan je intenties waarmee je vertrokken bent en vooral doorgaan. Hugs4all, Pieter

• 26 Februari 2014 - 21:01

Angela:

Noujaaa, komen ze gewoon Johnny de Mol tegen, ja hoor!! Nou ben heel benieuwd naar dat shot. Heel veel plezier met de carnaval, doe zaterdag met jullie mee haha. Geniet ervan en fijn weer van jullie te lezen. Liefs x

Myrthe & Robin

Wij zijn Myrthe en Robin en wij gaan op reis! Zoals alle familie, vrienden en bekenden nu onderhand wel weten vliegen wij 6 januari naar het zonnige Zuid-Amerika! Onze reis begint in Buenos Aires. Vanuit BA zullen wij tripjes maken om de omgeving te verkennen. Daarna zullen wij doorreizen naar de Iguazú Watervallen, waar wij waarschijnlijk Uruguay en wellicht Paraquay zullen aantikken. Daarna trekken we door naar BRAZIL!!! Langs de kust willen wij van zuid naar noord reizen en daarbij veel stadjes, eilandjes, strandjes, jungles en van alles wat aan doen. Met als hoogtepunt in dit land natuurlijk het carnaval in RIO DE JANEIRO!!! Natuurlijk ligt nog niet alles vast, wij zullen wel zien waar we terecht komen en waar we zin in hebben als we eenmaal daar zijn. Genoeg te doen en genoeg keuze, dus wij maken ons niet druk. Het leuke is, dat wij de thuisblijvers natuuuuuuurlijk op de hoogte houden van onze avonturen via deze blog. Wij zullen met jullie delen wat de mooiste stranden waren, de leukste feestjes, de mooiste gebouwen, de verrassende natuur en natuurlijk de inheemse cultuur;)! Geniet van onze verhalen en laat vooral een berichtje achter, dat vinden we leuk om te lezen! Liefs, Myrthe en Robin.

Actief sinds 29 Dec. 2013