Het avontuur van Buenos Aires en Uruguay! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrthe & Robin - WaarBenJij.nu Het avontuur van Buenos Aires en Uruguay! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrthe & Robin - WaarBenJij.nu

Het avontuur van Buenos Aires en Uruguay!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe & Robin

18 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola Holande!

Ons eerste berichtje vanuit het zonnige Zuid-Amerika! We are having the time of our lives!! Het Glampacking (Glamour & backpacken in 1) bevalt ons prima! We dragen nog steeds make up en verzorgen ons nog steeds goed! Het motto van deze reis is: Het is ons leven! Waar we mee bedoelen dat we doen waar we zelf zin in hebben en we ons niet te veel aantrekken wat andere mensen van ons vinden.

Het begin van de reis was iets minder, onze vlucht had enorme turbulentie. Voor ongeveer 5uur lang hadden we het gevoel in een achtbaan te zitten en werden we bijna uit onze stoel geschud. Robin herinnerde Myrthe er nog even aan dat we boven de oceaan vlogen, dus als we neer zouden storten dat tussen de haaien zou plaats vinden. Iets wat de reis voor Myrt net iets aangenamer maakte! Maar goed, dat hebben we overleefd.

Het hostel in Buenos Aires (Hostel Suites Florida) was geweldig. Midden in het centrum en super aardig personeel. Eerste dag hebben wij (twee wandelende melkflessen, zo wit waren we, dat zie je wel op de eerste foto´s) een beetje de buurt verkent. Natuurlijk meteen de local bookshop en speelgoedwinkelbezocht. Pluspuntje was ook dat het hostel een eigen pub had waar je dus lekker met mede-travelers een drankje kon drinken. Op onze eerste avond daar ook genoten van een gratis maaltijd (lees: marcaroni met tomatensoep erover heen en een berg kaas). De eerste avond al meteen vrienden gemaakt. Onze roommate Daniel uit nieuw zeeland werd onze ´new best friend´. Ook een gezellige Amerikaanse meid, Jordan, leren kennen, waar we later nog verder mee gaan reizen (daarover later meer). Verder veel Australiers en Israeliers in het Hostel, super gezellig.
De volgende dag hebben we een (gratis) citywalk vanuit het Hostel gedaan. Het was een historische tour, een beetje geschiedenis kon geen kwaad aangezien we daar nog niet veel van wisten. Nu dus helemaal up to date over alles in BA. Zo zijn we op Paya de Mayo geweest, het plein was vol met protesterende mensen. De een tegen regering, andere tegen mensen die onterecht vast zitten in de gevangenis, erg interessant dus. Wat de citywalk nog leuker maakte was een man (die dus wel veel wist over de geschiedenis van BA) en de gids het hemd van zijn lijf vroeg, waardoor wij zo een half uur bij een beeld bleven staan. We kunnen de zin: "I have a question.." niet meer horen! Die avond hebben we een Pubcrawl gedaan met mensen van het hostel in de wijk Palermo. Eerst gingen we we naar twee pubs waar we een drankspelletje gingen doen. De avond afgesloten in club Kika, wel een leuke club. Op donderdag zijn we naar de wijk La Boca geweest, te herkennen op de foto´s aan de gekleurde huisjes. Een mooie en gezellige wijk. Die avond hebben we een poging gedaan om steak te eten in de wijk Palermo. Maar wij hebben natuurlijk weer een verkeerd restaurant uitgekozen, waar de steak niet zo lekker was. Robin kreeg tijdens het eten last van haar voet, voelde als een blauwe plek. Dit bleek het begin te zijn van een naar avontuur. Die avond weer wat gedronken in Hostelbar (fusion), waarna iedereen overwachts nog doorging naar een andere pub. Het werd weer een gezellige avond. Helaas bleef Robin erg veel pijn in haar voet houden. De volgende dag was hij dan ook rood, dik en pijnlijk. Gelukkig kende we iemand in BA die ons kon helpen bij een dokter bezoek. Een ex collega van Robin´s vader, Michel, woont al 11 jaar in BA en weet de weg. Hij heeft ons dan ook naar een fijne dokter gebracht. De dokter zag het al meteen: een infectie dat waarschijnlijk kwam door een mug of een ander beest. Dus Robin mocht aan de antibiotica, waarbij de aardige dokter meteen zei: But you can still drink alcohol. Dat advies heeft Robin dus maar netjes opgevolgd;)! Die zaterdag was een zware dag voor ons, de hele dag bed rust gehouden (met 35 graden en een bruisende stad buiten). Maar des te sneller zou Robin weer op de been zijn. Enja, zaterdagavond ging het weer helemaal goed en was weer tijd voor een feestje. De Pubcrawl van die avond ging weer naar andere pubs en clubs. De pubs waren oke, met een ´citytrain´, een vette partybus, gingen we naar DE club. Terazza del Esta, wat een geweldige, megagrote club was dat. Nog nooit zoiets vets meegemaakt. Heel veel verschillende zalen en ook een buiten area! We hebben gedanst naast de rivier en het opkomende zonnetje in ons gezicht. Super gezellig gehad met personeel uit het Hostel en medetravelers.
Op zondag zijn we naar de markt in San Telmo geweest. Een lange straat met allemaal kraampjes, dansende en zingende mensen en overal eten. We hebben daar drie uur lang rond gestruind en genoten van alles om ons heen. Spontane drumbands op de straat, overal dansende mensen. Genieten! Die avond bij een goed restaurant steak gegeten, La Cabrera. Super veel vlees, we hadden zelfs een halve portie gedeeld (dus een kwart portie pp) maar ook dat was te veel. Wel heerlijk gegeten!
Die maandag was onze laatste dag in Buenos Aires. We wilde graag naar de Iguazu watervallen, maar dat bleek een dure en lange reis te zijn. Dit gaan we proberen vanuit brazilie te regelen. Dus besloten we verder te reizen naar Uruguay. Jordan zou ook de volgende dag doorreizen naar Uruguay, dus besloten we samen te reizen. Zij spreekt ook Spaans en heeft ons geholpen met het boeken van alle tickets, super fijn! Onze laatste dag in Buenos Aires heerlijk in de zon gespendeerd. In het park met ´de bloem´ (opent als het licht is en sluit als het donker is) geweest, heerlijk in het gras gelegen en gechilled. Die avond wilde we BA in stijl afsluiten, met een Tango show. Natuurlijk moesten we dit ook eerst zelf proberen, dus trokken wij onze dansschoentjes aan. Het ging ons nog best goed af, behalve dan dat Myrthe gekoppeld werd aan vieze enge oude
Italiaan die eruit zag als een pedofiele sekstoerist. Vervolgens was er een diner en een tangoshow. Maar dit viel allemaal erg tegen. Het eten was goedkoop en de show was veel zang maar weinig dans. Gelukkig hadden we een leuk afscheidsfeestje van het Hostel in het vooruitzicht. In de Hostelbar werd al flink gedronken toen wij aankwamen. Ons laten overhalen om naar een club te gaan om de week in BA goed af te sluiten. We moesten de volgende dag vroeg op om verder te reizen maar besloten toch mee te gaan naar club Bahrein. Een underground club waar lekker gedanst en gedronken werd. Pas om 06:00 naar het hostel toe. De volgende dag moesten we om 11.30 bij de boot zijn om door te reizen naar Colonia,Uruguay. Deze zou om 12.30 vertrekken. Het plan was dus om om 9.00 uur op te staan. Maar dit was niet het geval, Myrt schrok wakker om 11.50 en trok Roo uit haar bed. We baalde zo erg! Jordan zat al op de boot, super lullig. Terwijl Myrt onder de douche stond en Robin ijsberend door de kamer liep (wat moeten we doen!!) kwam Myrt met het geniale plan om gewoon als nog voor de boot van 12.30 te gaan. Dus we sprongen in de eerste kleren die we konden vinden (Myrt nog nat van de douche en Robin ontzettend vies na een avond stappen, check de voeten foto maar op facebook). Als een gek hebben we alles in de backpack gegooid, die we gelukkig de dag daarvoor al hadden ingepakt en zijn als gekke naar een taxi gerend. In de Taxi kwamen we erachter dat we geen Peso´s meer hadden, dus hebben we de taxichauffeur maar met euro´s betaald (die we ergens onderin onze backpack nog vonden), een dikke fooi dus voor de man, euro´s zijn heel veel waard in Argentine. Maar het goede nieuws is: de boot hadden gehaald! We sprongen als laatste nog aanboord en vonden daar Jordan die zich al afvroeg waar we bleven. De bootreis naar Colonia duurde maar een uurtje. In Colonia hebben we de bus gepakt naar Montevideo. Die vertrok direct bij aankomst, dus geen tijd meer voor een ontbijt of wat drinken om onze katers te stillen. Helaas, that´s the life of a traveler! De busrit naar Montevideo duurde 3 uur, een mooie tijd om nog even wat bij te slapen. De bussen zijn hier heel schoon en comfortabel. Prima reizen dus. In Montevideo een heerlijke hamburger gegeten bij de Mac (het ding lag er waarschijnlijk al 3 dagen) om vervolgens naar ons Hostel te gaan, Red Hostel. Hier verbleven we maar 1 nachtje, een tussen stop om verder te reizen. Met zijn 3e hebben we die avond heerlijk op het dakterras van het Hostel gezeten, de chorrizo de pan lagen klaar (broodje worst), wijntje erbij, even bijkomen van de reis. De volgende dag heeft Jordan ons nog even naar de goede bus verwezen. Zij ging door naar Punta el Diablo en wij naar Punta del Este. Misschien dat we elkaar nog later ergens in Uruguay zullen meeten. Iedereen heeft ons voor Punta del Este gewaarschuwd, het zou heel duur zijn en niet zo bijzonder. Dit klopt, super hoge prijzen in Punta del Este. De prijzen zijn soms gewoon het dubbelen van de prijzen in Nederalnd. De eerste dag gingen we lunchen aan het strand. De sandwich van Myrt was 480 Pesos, wat ongeveer 17 euro is! Belachelijk. We zijn momenteel nog steeds in Punta del Este, we maken er het beste van. We leven low budget, koken voor ons zelf, nemen drinken en eten mee naar het strand. Heel goed bezig dus. Hopelijk gaat de rest van Uruguay meevallen qua budget. Hier in Punta del Este zitten we ook redelijk in een ´hippie hostel´, niet helemaal ons ding. Misschien moeten we hier nog maar een beetje aan wennen;)!
Het eerste reisverslag is een boekwerk geworden, wij gaan nu weer snel van de buitenlucht genieten. ( het is nu 23.30 hier en 29 graden).

Heel veel liefs,

Robin en Myrtha (voor de Zuid Amrikanen is Myrthe te moeilijk en maken ze er Myrtha van, vernoemd naar een oude beroemde vrouw van Argentijnse televisie die ruim 50 jaar op tv is, denk aan Laura van Gtst. Dat wordt wennen dus)!

• 18 Januari 2014 - 11:20

Pieter Van Der Fluit:

Hi Meiden,

Ongeduldig heb ik al een paar keer contact gehad met Geert om te vragen hoe met jullie was en of ik soms iets verkeerd deed en jullie berichten miste. Maar nu is er dit verslag en ik heb ervan genoten. Zo helemaal jullie. Wat een schrijftalent ook, ik word hier echt vrolijk van. Ik hoop dat jullie budget het nog lang volhoudt.

Ga zo door!

Big hug,

Pieter

• 18 Januari 2014 - 13:49

Nikki:

Waaaaaaah wat een leuk verhaal! Kan niet wachten op de volgende :D

• 18 Januari 2014 - 17:55

Ingrid:

Hoi meiden,

Wat een fantastisch verhaal, ik heb ervan genoten.
    Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan doen !!!!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag....

Dikke kus ingrid

• 18 Januari 2014 - 18:49

Ingrid:

Ha, wat een prachtig verhaal..ik zat al ongeduldig te wachten...maar heerlijk om te lezen!! genietgenietgeniet; en een hippiehostel is toch zo gek niet??? tot het volgende verslag

• 18 Januari 2014 - 19:37

Marlou:

Super leuk eerst bericht Myrthe! Wat een avontuur met de boot zeg. Gelukkig toch nog gehaald en op tijd overal kunnen komen.
    Jullie zullen wel erg aan die temp moeten wennen zeg, en je huid ook die al dat zonlicht niet meer gewend is voor deze tijd van het jaar;)

Geniet van alles de komende tijd en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag!!

Liefs Marlou

• 18 Januari 2014 - 20:17

Yasaman:

Hallo meiden!

Super leuk om te lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn daar!
    Gaaf dat jullie al zoveel hebben gezien en gedaan.
    Ik ben erg jaloers hahahahah

• 20 Januari 2014 - 17:40

Belinda Terlouw:

Dag lieve meiden,

Het lijkt wel een roman...mooi en spannend verhaal. Ben benieuwd naar het vervolg!

Liefs Belinda

• 20 Januari 2014 - 20:09

Angela:

Kijk nou, de wereldreizigers!

Lia en ik hebben zaterdag jullie verhaal helemaal gelezen. We hebben flink gelachen!
    Geniet maar lekker meiden, en geen gekke dingen meer hopelijk met insectenbeten etc.

Ohja.. stuur wat van die temperaturen naar NL alsjeblieft!

Veel liefs

• 21 Januari 2014 - 09:34

Debby Seijsener:

Namens alle meiden van Bolleke nog veel plezier! Zo te lezen lukt dat al aardig.
    Voorzichtig aan en genieten!

• 21 Januari 2014 - 15:19

Rebecca:

Lieve meiden,
    zo te lezen zijn jullie lekker onderweg, en is het een en al feestjes, met de nodige cultuur erin verwerkt. Het zal wel aan mijn haarkleur liggen, maar ik zie geen foto's. Of komen die bij het volgende verslag. Benieuwd waar jullie allemaal belanden.
    Liefs,
    Rebecca

• 22 Januari 2014 - 00:28

Mieke Van Der Fluit:

Zo dames, ik herken jullie helemaal in dit verslag! Wat een rotleven hebben jullie toch - overal moet je eten, drinken, dansen, op tijd zijn... Bah!
    Glampacking heet dit? Wil ik ook wel eens proberen.
    Een ding: een Italiaanse sextourist? Uit betrouwbare bron weet ik dat jullie allebei gewapend zijn met 20 stuks je-weet-wel (geen stroopwafels) - wat maakt dat jullie zelf dan? Zijn ze al op?
    Enfin, hou je vooral niet in en geniet!
    Ik wacht op het volgende verslag, bij voorkeur met disgusting details, hihi.
    Liefs,
    Mieke

Myrthe & Robin

Wij zijn Myrthe en Robin en wij gaan op reis! Zoals alle familie, vrienden en bekenden nu onderhand wel weten vliegen wij 6 januari naar het zonnige Zuid-Amerika! Onze reis begint in Buenos Aires. Vanuit BA zullen wij tripjes maken om de omgeving te verkennen. Daarna zullen wij doorreizen naar de Iguazú Watervallen, waar wij waarschijnlijk Uruguay en wellicht Paraquay zullen aantikken. Daarna trekken we door naar BRAZIL!!! Langs de kust willen wij van zuid naar noord reizen en daarbij veel stadjes, eilandjes, strandjes, jungles en van alles wat aan doen. Met als hoogtepunt in dit land natuurlijk het carnaval in RIO DE JANEIRO!!! Natuurlijk ligt nog niet alles vast, wij zullen wel zien waar we terecht komen en waar we zin in hebben als we eenmaal daar zijn. Genoeg te doen en genoeg keuze, dus wij maken ons niet druk. Het leuke is, dat wij de thuisblijvers natuuuuuuurlijk op de hoogte houden van onze avonturen via deze blog. Wij zullen met jullie delen wat de mooiste stranden waren, de leukste feestjes, de mooiste gebouwen, de verrassende natuur en natuurlijk de inheemse cultuur;)! Geniet van onze verhalen en laat vooral een berichtje achter, dat vinden we leuk om te lezen! Liefs, Myrthe en Robin.

Actief sinds 29 Dec. 2013