From Uruguay to Brazil - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Myrthe & Robin - WaarBenJij.nu From Uruguay to Brazil - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Myrthe & Robin - WaarBenJij.nu

From Uruguay to Brazil

Blijf op de hoogte en volg Myrthe & Robin

28 Januari 2014 | Brazilië, Florianópolis

Note: Read below for some english parts!

Een nieuw reisverslag vol met nieuwe avonturen. In ons vorige reisverslag waren we geindigd in Punte del Este. Daar zijn verder geen noemens waardige dingen gebeurt. We zijn per bus verder gereist naar Hippie town: Punta del Diablo. We zagen bij aankomst al dat dit niet onze ´place to be´zou worden. Een verlaten busstation vol met rastafaries. Het Hostel (la Viuada) lag erg afgelegen maar zag er super uit. Vila kakelbond (pipilangkous) in Uruguay, met een geweldige leef-keuken! We zijn het stadje ingelopen maar ook daar werden we niet echt vrolijk van. Overal zandweggetjes, blowende hippies met rare kleren. Glampacking was ver te zoeken hier. We besloten er niet te lang te blijven en er het beste van te maken. De volgende dag hebben we dan ook een moutainbike tour gedaan naar het National Park. Super vette (en hete) ervaring. We kwamen er wel achter dat er qua conditie nog wel wat werk aan de winkel is. Die avond wat gechilled in het hostel met wat Argentijnse meiden. De volgende dag dan ook met die meiden naar het strand gegaan. We zaten lekker in de zee te chillen toen het weer plotseling omsloeg. De lucht werd zwart en er kwam een storm uit het niets opzetten. We kunnen jullie vertellen, storm op het strand is niet fijn en doet pijn! We zijn gaan rennen naar het hostel waar we net op tijd binnen waren voor de regen en onweersbui toesloeg (letterlijk INsloeg, de bliksem in het hostel, waardoor we tijdelijk zonder elektriciteit zaten). Die avond vertrokken we om de nachtbus naar Porto Alegre te nemen. Daarvoor moesten we echter eerst overstappen in Chuy (spook-grens-stadje).

*ENGLISH
When we arrived in Chuy, we met Carlos and Ana, our lifesavers!! At first we didn´t know if we were in Chuy, so Myrthe asked our fellow passenger, Carlos. He said that he tought it was the right place. So when we got out of the bus we asked Carlos and Ana if we could join them to find the bus to Porto Alegre. Kind as the are, we could. Our adventure started. To find the right place (fur sure) was really difficult. Without Carlos and Ana, we would still be in Chuy right now, I guess. First we walked to a busterminal, there everbody said we have to go to the Uruguayan border, to ´check out´of the country. So we took a taxi with the four of us. At the border they adviced us to go to the Brazilian border to check out in advance, so that wouldn´t give any problems. Carlos checked everything and asked arround if we were at the right place. So very quickly he became the: Question man. Ana and Carlos come from spain but they study in Brazil now. So they speak Spanish and even some Portuguese! They were now traveling around, in their summerholliday.
Okay, we left the brazilian border to go to the busterminal again, because we tought the bus would stop there. Ofcourse not. After a while somebody told us that we had to go to a square (were our bus dropped us of). So we walked back (yes, with our REALLY HEAVY backpack) to the square. Myrthe kept asking Ana and Carlos if we were at the right place now, for sure? We learned that in Brazil, NOTING IS FOR SURE. Haha a wise thing to know;)! At the sqaure, that was obviously not the right place for the bus, we took a taxi to the uruguayan border, that was were our bus should go. luckily we had enough time to figure this out. At the border (a deserted place) we also met a Danish couple, they were lost as well. We talked about how many times everybody got robbed, we learned that having a Iphone is really special. Some people don´t have it anymore, something with, leaving it at a hostel;)! At 01.30 the bus finaly arrived! The bus was so relaxed, the chairs went down all the way. We had a good sleep. The bus was only 1100 U$, so that´s 36 euro´s each! Cheap for a really good bus (with wifi)!

In Porto Alegre we had breakfast with all of us. After that we went with Carlos and Ana to the same Hostel, Eco Hostel. We did a bustour that day, it was really cool but soooooo hot! being in the sun for 2 hours without any cooling down is tough! That night the Questionman find out that there was a cool bbq restaurant where al the locals go. We had to go there as well. We meet up with the Danish couple and enjoyeddddd! It was amazing, so much food and shows during the diner. The staff came to you table with some kind of spear with food. They cut it of fresh on your table. The first round was realy special, we eat chickenhearts! That´t totally normal here, we had to try it. It was delicious, just don´t think about what your eating! Robin got pulled up to the podium to be part of a show, a man with ropes scared the hell out of her! Check the pictures on Facebook!

The next day it was to hot to do anything (39 degrees), so we just chilled at the pool. Myrthe and Robin also got a surprise lunch for our spanish friends. In the supermarket the even had stroopwafels, YEAHHH! That night was our last night with Carlos and Ana. We went out for dinner. We went to a sushi restaurant, and yes, Robin eat sushiiiii! Miracles do exist. haha and she also liked it! The sushi was only 76 Reaal, thats only 23 euros in total! Check the pictures to see the big dish we got for that money! So after we said goodbye to our new and dear friends (we don´t like that part of traveling, luckily we can see them later on our trip in Natal:D) we had to take our bus to Florianopolis.

De bus naar Florianopolis was ook weer heerlijk, alleen veel korter dan verwacht. Na minder dan 6 uur (wij dachten er 7 uur over te doen), schrokken we wakker en rende we de bus uit (op sokken, gezichtsmasker, oordoppen, sjaal om). ]
Het eiland is prachtig. We zagen het in de ochtenglorie, opkomende zon, mooie bergen, zee, een meer, kanalen). We zagen meteen dat dit wel onze ´place to be´zou worden. Die avond hebben we lekker bbq gegeten bij het hostel (Backpackers share hostel) en kregen we gratis Caipirinha´s (local drink). Genieten dus. We ontmoeten 2 Zweedse meiden die ook wel van een feestje houden. Met hen zijn we het nachtleven in getrokken. Dit bleek iets moeilijker dan verwacht. De Zweedse meiden waren hier al vaker uitgeweest, maar konden nu niks vinden. Uiteindelijk belanden we in een klein strandtentje naast het hostel (nadat we dus de rest van het eiland hadden rond gereist). In dit samba tentje kwamen alle locals het nachtleven vieren. Er was live muziek waar lekker op werd geschud. Wij als blondines vielen natuurljik nogal op, en we vielen in de smaak. Handen werden vast gepakt, gevraagd of we de samba wilde dansen. Een hele vette ervaring. Dansende op de heerlijke beats, uitzicht op de zee, windje door je haren en een lekkere caipirinha in de hand.. you get the picture ;)!

Zaterdag hebben we rustig aan gedaan. Myrt voelde zich niet lekker, het weer was ook omgeslagen. Een dagje bedrust dus (we hadden een double room voor 2 nachten, dat was heerlijk, even bijkomen en niet constant met andere op een kamer zijn). Die avond was er een super vet festival, Creamfields, bij club Pacha. Hier moesten we bij zijn! Myrt voelde zich die avond gelukkig wat beter, ready to party! Maar dat bleek nog even op zich te laten wachten, de busrit was verschrikkelijk. In Brazilie is het natuurlijk Iets anders geregeld dan in Nederland, geen shuttlebusjes of gestroomlijnde rijen naar de entree. Nee 3 uur in de file staan. Dat is opzich te overleven, maar wij zaten in een busje met argentijnse meiden die zich helemaal te pletter dronken en erop stonden dat wij ook dronken zouden raken. Super irritant, dat bepalen we zelf wel. Gelukkig maakte het festival veel goed, vette DJs (Rehab, steve aoki). Enige nadeel was dat iedereen op een gegeven moment in andere sferen raakte (strak in je trainingspak :P). We hebben de ons heerlijk vermaakt tot 6uur in de morgen.

Zondag was het nog steeds een beetje bewolkt en regenachtig, dus we doe je dan: Shoppen! In de shoppingmall leuke dingen gekocht, bijvoorbeeld hele mooie havaianas in de havaina shop (zoveel leuke en goedkope hier!!!). Ook hebben we ons verder geintergreerd in de braziliaanse cultuur, we hebben een brazaliaanse bikini gekocht! Oke, geen inimini string bikini, maar toch zeker wel een kleiner broekje.
Maandag was het eindelijk strandweer! Lets go the the Praia! Meteen onze witte billen kei hard verbrandt natuurlijk. Wie mooi wil zijn moet op de blaren zitten (letterlijk). Die avond hebben we met onze American roomies gechilled met een fles wijn en ons nieuwe spel. We hebben uno gekocht, een special BARBIE edition! Geweldig natuurlijk.
De volgende dag hebben we een vette paardrij tour gemaakt. In de brandende zon langs het strand in gallop. Op de foto´s kun je zien hoe mooi de omgeving hier is! We zijn van plan om hier tot zondag te blijven, even lekker bijkomen en leuke dingen ondernemen. Zondag reizen we dan verder naar de Iguazu falls (een busrit van 17 uur).

Heel veel liefs vanuit het zonnige en tropische Florianopolis!

Myrthe & Robin

• 28 Januari 2014 - 22:39

Hans Hulsebos:

Leuk reisverslag. Zo te lezen zal er nog wel eens een extra "zweetdruppeltje" te voorschijn komen. Geniet verder van jullie droomreis.

• 29 Januari 2014 - 21:32

Belinda Terlouw:

Hé kanjers,

Leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen. Wat ik ook heel grappig vind, is dat je op de kaart kunt zien waar jullie je verslag schrijven. Helpt ook om het te kunnen volgen...Fijn dat het jullie goed gaat@